Futni a nagy melegben?

       A kánikulai napokban láttam embert az úton, déli tizenkettőkor futni... egy másikat ugyanakkor kerékpározni fürdőruhára vetkőzve! -  nagyon sajnáltam, hogy nem tudják jobb időpontban megoldani a sportjukat, pedig meg kellene. mert rendkívül veszélyes a szervezetre ha déli órákban, 35 fogban, tűző napon muzgunk. (Az egészségre gyakorolt hatása a nagy melegnek itt olvasható - A meleg hatása a szervezetre  és itt Figyeljünk a jelekre)

      Éppen ezért, késő este, fél tizenegykor kezdtem a bemelegítést, amit aztán rövidebbre fogtam a szokásosnál és sokat ittam, előtte is, - ugye ilyen rövid távon nem iszik közben az ember... - hogy ne készüljek el mielőtt még futottam volna. Az Endomodno terve 3x gyors intervallum és közte két pihenő, két perces recovery szakasz volt, (hogy később bírjam a gyorsabb tempót) s ez két tíz perces be és kivezető laza szakasszal kellett abszolválni. 5 km. Nem sok - gondoltam én.
Lefutottam, nehéz volt és fullasztó. Az utólsó 10 perces laza futásnál már számoltam vissza, mikor lesz vége? Mondanom sem kell, elkészültem, hiába éjjel tizenegy, 28 fok, fülledt éjszaka, aszfalt.
Ami számomra nagyon fontos adat, hogy amióta mérem a pulzusom, még nem volt ilyen magas a max heart rate: 181 - eddig 173 volt a max, egyik barátom meg is jegyezte, van még abban... hát volt még benne!

Megjegyzések