Van edzéstervem - legyen edzésterved!

Szeretek futni. Amikor nem futok, akkor is futok. Fejben.
A kezdetek óta sokat olvasok a futókról, futásról és mindenről amiről úgy gondolom, a futásom fejlődését szolgálja. Ezért aztán nem futok csak úgy össze-vissza, tervem van. Szeretem, hogy van tervem. A terv megadja az irányt, beosztja erőmet és időmet, gondot fordít a regenerálódásra, pihenést vezényel, és biztosítja, hogy változatos futóedzéseket csináljak, ne süppedjek bele az unalomba.. szóval minden jó előre megtervezve.
Szeretem, hogy van tervem.
Az Endomondó és különböző olvasmányok alapján állítottam össze a futó edzéstervem.
Heti három edzés, változatosan.

Kedd - nekem közepes táv, 6-8 km laza vagy közepes irammal, 6-7 pace
Csütörtök - rövid táv keményen, 4-6 km tempófutás vagy interval edzés kéthetente váltogatva 4-5 pace
Vasárnapi napon reggelente edzek, hosszú futás a terv, 13 vagy több kilométer 6-7 pace

Ez egy képlékeny terv, rugalmas alkotás. Mert a közeljövő dolgaimhoz igazodik (én igazítom), például bekalkuláltam az októberi futóversenyt (Szaggasd az aszfaltot, Bagod) is. Előtte már könnyített edzéseket fogok végezni és a verseny után pedig nem lesz futás majdnem egy hétig, és az első is csak egy emlékeztető mozgás lesz, hogy ne felejtsek el futni ;-)...
Szóval azt gondolom, jó tervem van és igazából az a jó benne, hogy bármikor tudok rajta finomítani. Például a tél beálltával valószínűleg egy futóedzést kiváltok (a hétfőit) szobában végezhető nyújtó és erősítő gyakorlatokkal... De ahogy újabb okos cikkekből tanulok valamit az edzésekkel kapcsolatban, azt azonnal beépítem a tervembe. Erre egyébként rendkívül alkalmas a Suunto órám és a hozzá kapcsolódó movescount.com oldal, ahol ezeket a módosításokat illetve a változó igényeim azonnal alkalmazhatom az edzéstervemen és a beállításokat, az órámmal szinkronizálhatom és már csak a futásra kell koncentrálnom és élveznem, hogy úton vagyok! ;-)



Megjegyzések