Légzés és futótechnika

       Nyolc kilométert futottam tegnap este. ;-)
Az első futásom óta ez a leghosszabb etap amit teljesítettem. Nem volt nehéz. Kellemes tempóban dolgoztam le a távot. Igaz, volt egy szakasz amikor unatkoztam kicsit, hiába lüktetett a swing mindkét fülemben és olyan szakasz is volt - úgy hat kilométernél - hogy éreztem, most nehezebb, de aztán a holtpont ledolgozása is rendben megvolt. Utána viszont úgy éreztem, a világ végére is eltudnék futni..
Így nézek ki nyolc kilométer után
Distance: 8.00 km, time: 00:49:12
Ez a hosszú táv arra volt a legjobb, hogy gyakoroljam a mindenféle technikám. Elsősorban a légzésre figyeltem oda nagyon, hogy ritmusra, négy lépés be - két lépés ki ütemre vegyem a levegőt, lehetőleg orron keresztül és ne ziháljak... Ezt tökéletesen sikerült betartanom.

A másik dolog amire nagyon odafigyeltem az a futótechnikám, ha lehet ilyenről beszélni az én esetemben... Próbáltam a lépésszámot 150/perc felett tartani, (180 az ideális) szabályosan futni, hogy ne süppedjek bele a talajba. Sokszor estem ki ebből a technikából, újra és újra utasítanom kellett magam, hogy emeljem fel a lábam, hogy helyesen lépjek... de ezt még gyakorolnom kell... Arra viszont felfigyeltem, ha helyes technikával futok, nem lépek túl hosszúkat, akkor valamivel könnyebb futni, erőt spórolok és azt hiszem ennek nagy jelentősége lesz majd a későbbi hosszabb távokon, de már a tíz kilométeren is.

Mindenesetre, ahogy közeledek a 10 kilométeres edzésterv végéhez, egyre több nyolc kilométeres etap lesz és így lesz bőven lehetőségem, most így az elején begyakorolni, tökéletesíteni a futótechnikám, hogy aztán később már ezzel ne kelljen foglalkoznom, csak a megfelelő erőnléttel.

Megjegyzések